EASTCOAST HERE I COME! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Ilke Steen - WaarBenJij.nu EASTCOAST HERE I COME! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Ilke Steen - WaarBenJij.nu

EASTCOAST HERE I COME!

Door: Ilke van der Steen

Blijf op de hoogte en volg Ilke

13 Februari 2015 | Australië, Airlie Beach

Lieve mensen.

Ik ga verder waar ik de vorige keer geeindigd ben.
Eenmaal aangekomen in ons nieuwe appartement lagen er een paar notities klaar. Een paar vanzelfsprekende dingetjes zoals de vuilnis enz. Maar ook het verontrustende bericht dat er een kans bestaat dat er een hunstmanspider, beter bekend als monsterspin, aanwezig zou kunnen zijn en dat we vooral niet in paniek moesten raken want hij doet niks en ziet er alleen maar eng uit. Nouuu... ik kan jullie vertellen dat ik 10 nachten minstens 1 oog op scherp had staan.
Ik heb op mijn verjaardag een skydive gedaan. In een woord GEWELDIG!! Tot mijn grote verbazing had ik geen zenuwen haha. Ik zou het zo weer doen!
Vanuit Sydney ben ik met Lisa naar Canberra gereden. Hier hadden we een hotel waar we 2 nachten verbleven. We zijn naar het Australian war memorial geweest en dat is het eigelijk wel z'n beetje omdat er verder niet heel veel te beleven was. Maar het is de hoofdstad van Australië dus ik wilde er wel graag even naartoe.
Na onze 2 nachten heeft Lisa mij bij de busstop afgezet zodat ik met de Greyhound weer terug naar Sydney kon. Terug naar het hostel waar het allemaal begon. Allemaal erg leuk zeker als 'nieuwe' backpackers die net zijn aangekomen allemaal vragen hoe het is en wat je allemaal al hebt gedaan.
Na 6 nachten kon het dan eindelijk beginnen.... THE EASTCOAST!!! Ik had er erg veel zin in maar vond het ook wel een beetje eng omdat ik nu voor het eerst echt alleen ben. Maar die angst was na 5 minuten alweer voorbij omdat ik bij de busstop alweer nieuwe mensen had leren kennen. Mijn volgende stop was Byron bay. Hiervoor moest ik 's nachts 12 uur in de bus zitten. Dit bespaarde mij weer 1 nacht in een hostel. Na heel wat onhandige slaaphoudingen, pijn aan mijn nek en wallen tot op mijn knieën ben ik aangekomen in Byron bay. De eerste hippies heb ik al gespot. En de wietlucht omhelsde mijn neus.
Ik verbleef in The art factory, een hostel waar je onder andere ook kon verblijven in een tipi. Maar ik verbleef in the lakeside cottage. Een klein huisje aan het meer met 10 meiden. De boskalkoenen en enorme hagedissen waren onze huisdieren en waren zo vriendelijk om ons er 's morgens aan te herinneren dat de dag weer was begonnen. Elke avond 'goon' drinken en stappen was vanzelfsprekend. Ik heb elke avond mijn bed terug gevonden laten we het daar bij houden haha! We hebben ook een dagtour gedaan naar Nimbin. Een bekend dorpje waar de hippies nog leven en de welbekende koekjes worden aangeboden. Wiet roken is onder andere een dagelijkse bezigheid in Nimbin. Als er op straat door een local word geroepen om een taxi betekend dit dat er politie in de beurt is. In Nimbin zijn er namelijk geen taxies. Ik moest er wel om lachen!
En dan is dé dag aangebroken: Australia day, een dag waarop iedereen feest en alcohol drinkt, niks speciaals voor ons natuurlijk aangezien we dat toch al elke avond deden. Het was een mooie dag/avond/nacht met leuke mensen uit 5 verschillende landen. Het was zó gezellig dat we op het strand zijn gaan zitten en de zonsopkomst hebben gezien. Eenmaal terug gekeerd naar ons knusse lakeside cottage heb ik 2 uur geslapen want ik moest om 10 uur uitchecken omdat ik de bus naar surfers paradise moest halen. Eenmaal aangekomen in surfers paradise lag ik alleen op een kamer. Niet echt gezellig. Verder was Surfers paradise ook niet heel bijzonder dus heb ik ook niet veel gedaan. Vooral uitgerust van mijn geweldige dagen in Byron bay.
Vanuit Surfers paradise ben ik met de Greyhound naar Brisbane gereden. Ik verbleef in een prachtig hostel met geweldige GRATIS wifi, iets wat bijna nooit voorkomt in hostels. Al snel had ik weer nieuwe mensen leren kennen. We noemden onszelf 'The Brisbane crew' ook hier is weer de nodige 'goon' gedronken en zijn we helemaal los gegaan om 90 hits. Even de songteksten van de Spice Girls en de Vengaboys weer kunnen opfrissen.
Ik ben samen met een andere meid naar Australie Zoo geweest. De dierentuin van Steve Irwin. Heel indrukwekkend allemaal. In het hele park word zijn verhaal verteld. En dan zie je pas hoe groot Steve zijn passie voor dieren was. Je kon op de foto met een koala, slang of alligator. Normaal zou ik nooit op de foto gaan met een dier in een dierentuin. Maar ik kom hier nooit meer en het is 'the home of the crocodile hunter' dus wilde ik graag op de foto met een alligator. Zo gezegd zo gedaan. Ik was de eerste in de rij en Frank de alligator was onrustig volgens de verzorgster, eenmaal in mijn handen was hij kalm. Ik noem mijzelf nu: the alligator whisperer. Haha.
Vanuit Brisbane ging ik door naar Noosa. Klein dorpje met een prachtig strand. Vanuit hier ging ik naar Fraser island. Ik mocht rijden in een 4 wheeldrive op de strand met 80 km p/h. HELEMAAL GEWELDIG. Tot ik op los zand terrecht kwam, hierop heb je zo goed als geen controle over het stuur. Best eng maar ik heb het overleeft. Onze eerste stop was Champagne pools. Het leken op natuurlijke jacuzzies en elke keer als er een golf over de pools heen ging leek het op bubbelende champagne. De eerste avond was het natuurlijk weer feest. Dansen met de andere Dutchies tot je er bij neer valt, de rest zat namelijk buiten niks te doen haha. De volgende ochtend gingen we naar lake McKenzie, een prachtig meer met fresh water. Zo helder dat het een zwembad lijkt.
Daarna gingen we naar Eli creek. Het water daar was zo schoon dat je het kon drinken.
Ik voelde me net een krokodil als ik daar dat kleine riviertje zwom met struiken aan de zijkant. Haha.
In de avond hadden we weer hetzelfe ritueel als de avond ervoor. Niks speciaals, goon drinken en dansen.
Onze laatste dag zijn we naar lake Wabby gegaan. Dit is het diepste meer op Fraser island. Hiervoor moesten we 45 minuten lopen pff. Haha.
En toen was het weer tijd om terug te gaan naar Noosa. Ik dacht : ik doe de terug weg wel rijden geen los zand alleen maar strand no problemo. Maar het was nog vloed. Dus was het niet mogelijk om over het strand te rijden dus ik heb de meest bumpy road ever gereden. 40 minuten lang hobbels, kuilen, los zand en weinig zicht, mijn rijden is behoorlijk op de proef gesteld maar ook dit heb ik overleefd. Na Fraser island heb ik nog een paar dagen gechillt in Noosa om te werken aan mijn kleurtje.
Na deze relaxte dagen was het weer tijd om verder te gaan. Rainbow beach was de volgende bestemming. Ik heb een erg mooie zonsondergang gezien in the great sandy national park maar daar is alles mee gezegt haha.
Na een nachtrit van 15 uur ben ik aangekomen in Airlie beach. hier verblijf ik de komende week. 20 februarie ga ik naar de Whitsundays. Ik heb er nu al zin in!

Liefst Ilke

p.s.
LEEF LUUJ
ICH WINS UCH ALLEMOAL UNE SJOONE VASTELOAVENDJ!!
Ich vinj ut joamer det ig der dit joar neet biej kin zeen! Drink der oug un paar veur mig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Australie

Je bent jong en je wilt wat!

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2016

Airlie you beauty

13 Februari 2015

EASTCOAST HERE I COME!

03 Januari 2015

Van Tully naar Sydney

14 November 2014

Welcome to tully girls.

10 Oktober 2014

Mijn eerste 3 weken Down Under
Ilke

Actief sinds 03 Okt. 2014
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 4838

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 16 Maart 2015

Australie

Landen bezocht: