Mijn eerste 3 weken Down Under - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Ilke Steen - WaarBenJij.nu Mijn eerste 3 weken Down Under - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Ilke Steen - WaarBenJij.nu

Mijn eerste 3 weken Down Under

Door: Ilke vaan der Steen

Blijf op de hoogte en volg Ilke

10 Oktober 2014 | Australië, Mission Beach

Beste mensen

Hier is die dan, mijn eerste reisverslag!

Ik zal beginnen bij het begin en dat is op 16 september, ik werd wakker en realiseerde mij dat ik mijn bed minstens een half jaar ga missen haha. Toen we in de auto stapte realiseerde ik mij dat het avontuur nu echt gaat beginnen. Na de nodige files kwamen we aan op schiphol. Er gierden heel wat gezonde zenuwen door mijn lijf, daar sta je dan in je uppie met heel je leven in een backpack van 55 liter. Gelukkig had ik lieve mensen om mij heen zodat ik mij niet helemaal alleen voelde.

Eenmaal ingecheckt en in het vliegtuig voelt het allemaal een stuk relaxter, de reis kan beginnen. Na een achterlijk lange vlucht van 11 uur zijn we aangekomen in Bangkok. Hier hebben we een stop van ongeveer 1 uurtje voordat we verder vliegen naar Taipei.
Ondertussen heb ik de nodige contacten gelegd en voel ik me een stuk beter op mijn gemak. Eenmaal in Taipei aangekomen, worden we naar een mooi hotel gebracht waar we een dagkamer hebben om even bij te komen.

Vervolgens stappen we weer in het vliegtuig naar Sydney. Wat een enorme stad! Op weg naar het hostel in collaroy zijn we op een plek gestopt waar we voor het eerst het Opera house en de Harbour bridge kunnen bewonderen.
In het hostel aangekomen krijgen we een uitleg over vanalles en nog wat. Door mijn jetlag heb ik hier volgens mij niet zo heel veel van meegekregen.

Bij het uitpakken van mijn backpack kom ik er al snel achter dat ik, tot mijn grote verbazing, maar één ding ben vergeten namelijk mijn riem.
In de avond gaan we gezellig met z'n alle bbq-en. Al snel hadden we met een paar mensen besloten dat we toch maar even een flesje wijn moesten gaan halen bij de liquorshop om de hoek. Zo gezegd ,zo gedaan . Daar zaten we dan met allemaal 1 fles in de handen. Er zijn wat mooie foto's die avond gemaakt en de rest zal ik jullie allemaal besparen haha.

Dag twee in Sydney we moesten rond 7 uur opstaan voor de regeldag. Ik zal het zacht uitdrukken: ik vond het niet zo leuk haha. Daar sta je dan met wallen tot op de grond bij de bank, telefoonzaak en medicare. Niet het mooiste gezicht kan ik jullie vertellen.

Dag drie: DEFQON 1 wat een geweldig feest! Op dag vier hebben we in de ochtend een mooie wandeling gemaakt. En in de avond heb ik samen met wat anderen ook nog even een korte wandeling gemaakt naar de liquorshop. Wat een gezelligheid weer.

Dag vijf: we gaan naar de Blue Mountains, wat een uitzicht, zo mooi! Vervolgens gingen we naar The Three Sisters. Ook erg indrukwekkend. Hierna gingen we naar een dierenpark waar ik de eerste koala's en kangoeroes heb gezien en wat kunnen die beesten een verschrikkelijke lucht produceren pff. Natuurlijk moest ik er, zoals elke toerist, mee op de foto. Wat een schattige beestjes!

Op dag 6 zijn we gaan surfen, dit moet je minstens 1 keer hebben gedaan als je in Australie bent, maar mygod wat vond ik het moeilijk. Na heel wat pogingen en 5 liter water te hebben ingeslikt hield ik het voor gezien en ben ik aan mijn kleurtje gaan werken.
Eenmaal terug in het hostel hebben we er weer een leuke avond van gemaakt.

De volgende twee dagen hadden we gelukkig helemaal niks gepland staan. Ik ben samen met 3 andere meiden naar sea life en naar Manly beach gegaan. Vervolgens heb ik 2 nachten in een hostel in Kingscross geslapen. Een buurt waar je in de avond niet alleen wil rondlopen. We hebben hier twee pogingen gedaan om uit te gaan maar dit was geen succes aangezien je overal entree moet betalen en de muziek ook niet helemaal top is daarom hadden we besloten de volgende dag in het appartement van andere van de groep wat te gaan drinken. Ik heb samen met een andere meid het welbekende goon gedronken ( wijn: 4 liter voor 10 dollar) na 2 glazen vond ik het nodig om mij onder een bed te gaan verstoppen haha.

Twee dagen later ben ik met 3 andere meiden van de groep naar Cairns gevlogen. Hier hebben we gesnorkeld in het Great Barrier Reef. Wat is dat allemaal toch prachtig. Ik hebben die meest mooie en gekleurde vissen gezien die de aarde heeft en ook het koraal was bijna te mooi om aan te zien. Ook het uitgaan in Cairns was gezellig zeker toen er meer mensen van de groep bij kwamen.

Na Cairns ben ik samen met Demi verder gereist met de Greyhound naar Mission Beach. Dit is tot nu toe de mooiste plek wat ik heb gezien, een 14 km lang strand met wit zand en palmbomen. Echt een plaatje. Feel free to be jealous! Hier zijn we nu 4 dagen en we hebben heel eerlijk gezegd niet meer gedaan dan aan ons kleurtje werken op het strand en mini krabjes kijken. We hebben heel lang uitgesteld om een boer te bellen voor werk maar vanmorgen heb ik dan eindelijk op mijn beste Engels gebeld gelukkig verliep het gesprek prima en jullie horen verder nog hoe alles loopt.

Cheers mate

  • 10 Oktober 2014 - 10:50

    Door:

    Ha Ilke, wat een geweldig reisverslag en wat goed geschreven. Nu krijgt iedereen een indruk hoe je het daar hebt. Als ze het lezen zijn ze denk ik net zo jaloers als ik. Ha,ha. De foto's zijn ook prachtig. Ik zie nu al uit naar het volgende verslag. Heel veel plezier, lol, fun en nog veel meer daar in down under. Geniet en pluk de dag zoals ik altijd zeg. Heel veel groetjes voor jou en Demi ook van Ben. XXX

  • 10 Oktober 2014 - 11:34

    Roland:

    hallo Ilke,

    Een mooi verhaal en jazeker ben ik jaloers, ik ben helaas in de verkeerde tijd geboren.
    Leuk om te lezen dat je het er naar je zin hebt, maar dat waist ik al.
    Groetjes vanuit de andere kant van de aardkloot. Veel plezier nog met Demi en evntueel andere groepsgenoten.

  • 10 Oktober 2014 - 14:46

    Jose Walraven:

    Há Ilke
    Waat sjoon om dich zo te kinnen volgen.
    Zo te heuren hubs se ut good nao diene zin .
    En sjoon foto's zeen veer van dich.
    Ich blief dich volgen en geneet maar lekker en pas good op dich op..
    Groetjes Jose

  • 10 Oktober 2014 - 18:01

    Dae'ke:

    Leuk verslagje illy, ik heb je gebookmarked. Ik hou je in de gate :)
    X'je Dae'ke

  • 13 Oktober 2014 - 13:19

    Monique Gubbels:

    Hoi Ilke,

    Wat een ervaring. Jij komt zeker als een volwassen dame terug. Ik vind het heel leuk dat je me hebt toegevoegd als vriend. Nu kan ik je volgen en meegenieten van je avontuur. Let goed op jezelf en je weet het geeeeeennnnnn ............

    Groetjes,
    Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mission Beach

Australie

Je bent jong en je wilt wat!

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2016

Airlie you beauty

13 Februari 2015

EASTCOAST HERE I COME!

03 Januari 2015

Van Tully naar Sydney

14 November 2014

Welcome to tully girls.

10 Oktober 2014

Mijn eerste 3 weken Down Under
Ilke

Actief sinds 03 Okt. 2014
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 4837

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 16 Maart 2015

Australie

Landen bezocht: